Oruç Ayetlerinin Tahlili İle İslamdaki Savm İbadetinin Tarifi 4 (Bakara 187)
“Oruç” kelimesi Kur’an’da “savm” olarak zikredilmektedir. Savm, Kur’an’da, 11 ayette 14 kere geçmektedir.
“Oruç” kelimesi Kur’an’da “savm” olarak zikredilmektedir. Savm, Kur’an’da, 11 ayette 14 kere geçmektedir.
“Oruç” kelimesi Kur’an’da “savm” olarak zikredilmektedir. Savm, Kur’an’da, 11 ayette 14 kere geçmektedir.
“Oruç” kelimesi Kur’an’da “savm” olarak zikredilmektedir. Savm, Kur’an’da, 11 ayette 14 kere geçmektedir.
“Oruç” kelimesi Kur’an’da “savm” olarak zikredilmektedir. Savm, Kur’an’da, 11 ayette 14 kere geçmektedir.
Ah Ramazan günlerinde gördüğüm sevgi / Büyük bir huzurla başlayan sabah / Sonra durup durup tekrarladığım / Çocuksu çocuksu Bismillah.
Kur’an kelimesinin kökü konusunda, kelimenin hemzesiz ve hemzeli olduğunu savunanlar olarak iki farklı görüş incelenebilir.
Bu yazımızda üzerinde duracağımız ve Allah’ın izniyle manasının doğrusunu bulmaya çalışacağımız ifade, Nisâ 46’da geçen RÂ’INÂ ifadesidir.
Sahur kelimesi suhûr şeklinde de gelmiştir. Sahur, geceleyin yenen ve içilen şeylerdir. Suhûr ise, mastardır ve fiilin kendisidir.
Regl, hormonların etkisi ile yaklaşık bir aylık aralarla rahim iç yüzeyinden kan ve diğer materyallerin (vajina yoluyla) atılması sürecidir.
Zelle şeytanın asli görevidir. Bir de şeytanlaşanların işidir. Zelle, gümrah bir günahtır. Peygamberler, zelle işlemekten oldukça uzaktır.
Din, bu yaşamda acıtıcı ama asıl hayatta kurtarıcı bir kamçıdır. İbn Miskeveyh’e göre, sıkıntılar karşısında sabretmek bir yiğitliktir.
İmran’ın eşi: “Rabbim! Ben onu Meryem diye adlandırdım / O ve zürriyeti adına, kovulmuş Şeytan’dan sana sığındım.” (Ali İmran 36)
Kişi orucu, oruç da kişiyi tutmalıdır. Oruç, kişiyi dünyada günahlardan uzak tutmalı, ahirette ise cehennemden azabından korumalıdır.
«Kaderaşşey’, “O şeyi ölçtü; onun miktarını, kapsamını, meblağını, tutarını, sınırını veya sayısını hesapladı ya da belirledi” demektir.»
Kur’an’da sabit olup sahih hadislerle de açıklanan iman esasları sadece yaygınlık kazanan altı unsurdan ibaret değildir.
Muhakkak ki biz vahyettik sana / buyruklarımızı biz bildirdik; Yunus’a da biz bildirdik / onu dinimizi yaymakla vazifelendirdik. (Nisa 163)
Nitekim var Yusuf’ta ve kardeşlerinde nihayetsiz ayetler; kapsınlar bu kıssadan o hisseleri, merak edenler / ilgilenenler.
Binlerce yıldır okunan Elementler kitabı ile adı geometri ile özdeşleşen ve matematik dünyasında içten bir saygı uyandıran Öklid.
Kerîm kitabı üstünkörü didikleyen bir eserden dökülen inciler; Kur’an dışında her haberi irdeleyen Hakkı Sıddık’tan o yapıta tekzipler.
Mülkü elinde tutan (Allah, bereketin kaynağıdır), ne mübarektir / Eşsizdir, hiç kimseyle mukayese edilemeyecek derecede cömerttir.
Anlatılan kıssalara, olaylara ve yapılan konuşmalara hadis denir. Ayetlerde Kur’an için 'hâze’l-hadîs’ ve 'ahsenü’l-hadîs’ denilmektedir.
İbni Abbâs'a göre zenimden kasıt, kaba saba hareketleri, bir aileye sonradan katılan ve soy olarak kendilerinden olmayan kişidir.
Birinin üzerine farz olmadığı halde kendiliğinden yaptığı iyiliğe nefel veya nafile denir. Fazladan yapılan ibadete de nafile denilmiştir.
Sözlükte “ulu ve yüce olmak” manasındaki mütekebbir, “zatının ve sıfatlarının mahiyeti bilinemeyecek kadar büyük, ulu” anlamına gelir.
Er-Rasül, özet olarak şuydu: / Âmine hatunun içinden doğdu; / Kırkında, Kur’an’la hayat buldu. / Kur’an sayesinde Efendimiz oldu.